EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روزنامه سازندگی توقیف شد
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه صبح امروز خود از توقیف روزنامه سازندگی تا اطلاع ثانوی و رسیدگی به پرونده در دادگاه مربوطه خبر داد.

روز دوشنبه اول اسفندماه هیات نظارت بر مطبوعات به موجب تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات، حکم به توقیف موقت روزنامه سازندگی داد.

بر اساس تبصره دو ماده ۵ قانون مطبوعات، مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم‌الاتباع است. در صورت تخلف، دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را موقتاً تا دو ماه‌ توقیف و پرونده را خارج از نوبت رسیدگی نماید.

همچنین بند ۱۱ ماده ۶ این قانون، مطبوعات را از پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران منع کرده است.

از علت دقیق توقیف این روزنامه اطلاعی در دست نیست، اما با این وجود برخی اخبار از انتخاب تیتر امروز روزنامه سازندگی با عنوان «طغیان گوشت»  که اشاره به افزایش قیمت آن است، حکایت دارد.

ظهر دوشنبه اکبر منتجبی، سردبیر روزنامه سازندگی به کانال تلگرام انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران گفت که توقیف روزنامه با پیشنهاد وزیر ارشاد و به دلیل تیتر «طغیان گوشت» بود اظهار داشت که «استدلال این بوده است که چنین محتوایی باعث گرانی گوشت می‌شود»

گفتنی است از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی فشار بر اصحاب رسانه و مطبوعات بیش از پیش افزایش یافته و ایران را جزو بزرگترین زندان‌ها برای روزنامه‌نگاران کرده است به طوری که تاکنون بیش از ۷۶ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعدد خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.






کارت

کارت