EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


امضای توافقنامه‌ای برای حفظ حقوق روزنامه‌نگاران فلسطین
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین(PJS) و انجمن تازه تاسیس رادیوهای خصوصی در فلسطین، در دوازدهم فوریه توافقنامه‌ای برای حفظ حقوق حرفه‌ای، اقتصادی و اجتماعی روزنامه‌‌نگاران امضا کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) در قالب پروژه «اتحادیه به اتحادیه» و همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران سوئد، به سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین در مذاکره بر سر این توافقنامه کمک کرده‌اند.

بر اساس توافق جدید، انجمن رادیوهای خصوصی در فلسطین تعهد خود را به آزادی مطبوعات و حمایت از حقوق اجتماعی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاران، تایید کرده است.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن استقبال از این توافق، گفت: «این یک توافق مهم است که پایه‌های روزنامه‌نگاری مستقل را شکل می‌دهد و از حقوق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران محافظت می‌کند.»

آقای بلانگر همچنین افزود: «این امر خیلی مهم است زیرا حق روزنامه‌نگاران برای سازماندهی و مشارکت در فعالیت‌های اتحادیه، و همچنین تأسیس کمیته‌های اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین در ایستگاه‌های رادیویی را تأیید می‌کند.»

از جمله موارد دیگری که در این توافق‌نامه آمده است، قرارداد چارچوب حقوق و دستمزدها، پیشرفت شغلی، ساعات کار، تعطیلات، مرخصی استعلاجی و مرخصی زایمان، مشارکت‌های اجتماعی و پوشش کارفرما، است.

 

 

 

 






کارت

کارت