EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک روزنامه‌نگار در هائیتی ربوده شد
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

در روز جمعه ۳ فوریه، ژان تونی لورته، روزنامه‌نگار اهل هائیتی توسط آدم‌ربایان ربوده شد.

آدم‌ربایان در ازای آزادی این خبرنگار و دو نفر دیگر که همراه او ربوده شده‌اند، تقاضای مبلغ هنگفتی کرده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با انجمن روزنامه‌نگاران هائیتی(AJH)، خواستار آزادی بی‌قید و شرط این روزنامه‌نگار شدند و از مقامات خواستند برای حفظ جان او اقدامات لازم را انجام دهند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین در مورد خشونت فراگیر در هائیتی هشدار داد.

بر اساس گزارش‌ها، ژان تونی لورته، روزنامه‌نگار رادیو ویژن ۲۰۰۰، به همراه برادرش و یکی از دوستان خانوادگی‌اش توسط گروه تبهکار «تی مکاک» ربوده شده‌اند.

بر اساس گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، همزمان با افزایش خشونت‌ها در سال ۲۰۲۲، هفت خبرنگار در هائیتی کشته شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن درخواست از مقامات برای انجام تحقیقات فوری برای یافتن محل این روزنامه‌نگار و بازگرداندن سالم او به خانواده‌اش، اعلام کرد که روزنامه‌نگاران هائیتی به ابزارهای بیشتر و بهتری برای محافظت نیاز دارند.

انجمن روزنامه‌نگاران هائیتی ضمن دیدار با خانواده لورته و اعلام همبستگی با آنان، از مقامات خواست موجبات آزادی بی قید و شرط او را فراهم نمایند.

دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران هائیتی در این خصوص گفت: « قتل، آدم‌ربایی و ضرب و شتم نشان‌دهنده ناامنی گسترده‌ای است که در کشور موج می‌زند و تأثیر زیادی بر حرفه روزنامه‌نگاری در هائیتی دارد.»

 

 






کارت

کارت