EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


احضار مجدد کیوان صمیمی به دادگاه
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

وکیل کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار قدیمی و با سابقه که به تازگی و پس از پایان محکومیت سه ساله خود از زندان سمنان آزاد شده، در گفتگویی از احضار مجدد وی به دادگاه خبر داد.

روز دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه وکیل آقای صمیمی در گفتگویی با تارنمای امتداد ضمن اشاره به احضار وی در سومین روز آزادی از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، از عدم حضور این روزنامه‌نگار به دلیل «رعایت نشدن ضوابط و ملاحظات قانونی در خصوص این احضار در دادگاه» خبر داد.

وی همچنین با بیان این‌که ضابطان پرونده در پی صدور حکم جدیدی برای صمیمی هستد، افزود: «در روزهای پایانی حبس موکلم نیز اقداماتی برای برگزاری سریع دادگاه انجام شده بود اما با توجه به ضوابط و موانع حقوقی این امر محقق نشده بود.»

کیوان صمیمی روزنامه‌نگار و سردبیر نشریه ایران فردا ششم بهمن‌ماه پس از پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.

چندی پیش مصطفی نیلی وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود از ایجاد پرونده جدید علیه این روزنامه‌نگار قدیمی در  ۲۷ مردادماه سال جاری و با اتهام اجتماع و تبانی موضوع ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی در زندان سمنان (به نیابت از دادسرای اوین)  خبر داد که به‌ گفته وی به آقای صمیمی تفهیم شده است.

بر اساس ماده ۶۱۰ قانون مجازات، هرگاه دو نفر یا بیشتر اجتماع و تبانی نمایند که جرایمی بر ضد امنیت داخلی یا خارج کشور مرتکب شوند یا وسایل ارتکاب آن را فراهم نمایند در صورتی که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد.

کیوان صمیمی، پیش از این نیز در سال ۸۸ و یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری به اتهام زیر سوال بردن انتخابات و شرکت در تجمعات اعتراضی بازداشت و به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی تاکنون بیش از ۷۲ روزنامه‌نگار بازداشت شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعدد خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 






کارت

کارت