EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت کامیار فکور به یکسال زندان دیگر
یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱

کامیار فکور، خبرنگار خبرآنلاین و ترانه‌سرا که در جریان اعتراضات سراسری ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و حکم پیشین زندان او به اجرا درآمده بود در پرونده‌ای دیگر به یکسال حبس محکوم شد.

بر اساس گزارش‌ها روز شنبه هشتم بهمن‌ماه حکم جدید شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی در خصوص شرکت در تجمعات اعتراضی آقای فکور و همسرش سروناز احمدی، فعال مدنی اعلام شد که بر اساس آن، کامیار فکور به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن امنیت ملی» به تحمل یک‌سال حبس محکوم شد.

پیش از این نیز در روز پنجشنبه بیست و نهم دی‌ماه وب‌سایت نویسندگان ایران به نقل از نزدیکان آقای فکور گزارش داد که این روزنامه‌نگار از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن امنیت ملی» که سال گذشته و بخاطر فعالیت‌های هنری‌اش محکوم شده بود، برای اجرای حکم یک سال زندان به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.

گفتنی است آقای فکور پیش از این سابقه دو بار بازداشت دارد که اولین آنها به اسفند ۱۳۹۹ و تجمع کارگران در اعتراض به وضعیت دستمزدها بازمی‌گردد. او همچنین یک بار نیز به‌خاطر فعالیت‌هایش به‌عنوان روزنامه‌نگار در حوزه‌ اقتصاد محیط‌ زیست و انتشار آثاری هنری‌اش در فضای مجازی بازداشت شد که مجموع این بازداشت‌ها او را با حکم یک سال زندان مواجه کرده است.

 






کارت

کارت