EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نازیلا معروفیان به دو سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد
یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار آزاد که چندی پیش و پس از بازداشت دوماهه با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود به تحمل حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

روز شنبه هشتم بهمن‌ماه، رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری در خصوص این روزنامه‌نگار منتشر شد که بر اساس آن خانم معروفیان به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر ‎مهسا امینی» به دو سال ‎حبس تعزیری (با تعلیق پنج ساله)، ۱۵ میلیون تومان جریمه، و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

خانم معروفیان با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت که این حکم «بدون تشکیل دادگاه» و اخذ دفاعیات وی صادر شده است.

گفتنی است نازیلا معروفیان که چندی پیش خبر وخامت حال او در دادگاه رسیدگی به پرونده‌اش منتشر شده بود، روز دوشنبه نوزدهم دی‌ماه با قید وثیقه و به طور موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

با شروع اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در ماه‌های گذشته فشار بر روی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه بیش از پیش افزایش یافته است. بر اساس آمار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آغاز این اعتراضات تاکنون بیش از ۷۱ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند  و برخی نشریات تعطیل شدند. احکام زندان‌های بلند مدت و مجازات‌های تکمیلی نیز از دیگر مجازات‌های اعلام شده برای اصحاب رسانه است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعدد خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 

 

 

 

 






کارت

کارت