EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


صدور قرار منع تعقیب برای امیرعباس آزرم‌وند در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱

یک‌هفته پس از اعلام ارجاع پرونده امیرعباس آزرم‌وند، روزنامه‌نگار حوزه کارگری در ارتباط با حادثه آتش‌سوزی زندان اوین که بر اساس شکایت سازمان زندان‌ها برای وی و پنج نفر دیگر باز شده بود، گزارش‌ها از صدور قرار منع تعقیب برای این پرونده حکایت دارد.

روز شنبه ۱ بهمن‌ماه عرفان کرم ویسی، وکیل این پرونده در صفحه شخصی خود نوشت: «در خصوص شکواییه سازمان زندان‌ها مربوط به وقایع آتش سوزی ٢٣ مهرماه علیه ۶ تن از زندانیان اوین، طی مراجعه به شعبه ۱ دادیاری دادسرای اوین و پیگیری آخرین وضعیت شکایت، به بنده کتبا ابلاغ شد که در این خصوص قرار موقوفی تعقیب صادر و پرونده مختومه شده است».

به گفته آقای کرم ویسی، قرار منع تعقیب این زندانیان، در پی غیر قابل پذیرش بودن شکایت مطروحه به دلیل «قابل گذشت بودن اتهامات»، «نیاز به شاکی خصوصی داشتن در پرونده» و همچنین «عدم نمایندگی اداره کل سازمان زندان‌ها از جانب پرسنل زندان اوین» صادر شده است.

گفتنی است امیرعباس آزرم‌وند روزنامه‌نگار و فعال کارگری، یکی از ۴۲ تن از زندانیان سیاسی زندان اوین است که در پی رخدادهای شنبه شب ۲۳ مهرماه از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

وی پس از مدتی مجددا به زندان اوین انتقال داده شد و هم اکنون دوران محکومیت حبس تعزیری خود را در این زندان سپری می‌کند.

گفتنی است امیرعباس آزرم‌وند روزنامه‌نگار صمت، شرق و جهان‌صنعت از اسفندماه ۱۴۰۰، در جریان تجمعی به مناسبت روز جهانی زنان همراه با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای اجرای حکم ۳ سال و ۷ ماه خود روانه زندان اوین شده است.

 






کارت

کارت