EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پیام دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در سال جدید میلادی
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ژانویه ۲۰۲۳ در سرمقاله نشریه فدراسیون(IFJ Voice)، موضوعات و چالش‌های مهم روزنامه‌نگاران در سال جدید را مطرح کرده است.

متن کامل این سرمقاله به شرح زیر می‌باشد:

با ورود به سال ۲۰۲۳، اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران همچنان با چالش‌های شدیدی مواجه هستند. رکود اقتصادی، تورم فزاینده، خستگی ناشی از پوشش اخبار عمومی، تعطیلی رسانه‌ها و تاخیر دستمزدها هنوز هم به شدت به بسیاری از سازمان‌های شما ضربه می‌زند.

نگرانی‌های احتمالی از افزایش خشونت علیه روزنامه‌نگاران(شامل روزنامه‌نگاران آنلاین) و تهدید امنیت آنها، افزایش قتل و زندانی شدن همکارانمان که در آخرین گزارش‌های ما نیز مستند شده، طنز تلخ توئیتر و پیامدهای آن بر نحوه جستجو و انتشار اطلاعات و همچنین تشدید کنترل دولت‌ها بر رسانه‌های اجتماعی، فراخوان ما را برای حقیقت و دموکراسی، حتی مهم‌تر کرده‌ است.

در حالی که آخرین گزارش موسسه رویترز حاکی از عدم قطعیت و ابهام در وضعیت صنعت روزنامه‌نگاری در سال ۲۰۲۳ است، همین موضوع بر اهمیت ایجاد صدای جمعی قدرتمند توسط اصحاب رسانه، برای اطمینان از حرکت این صنعت در جهت منافع عمومی، می‌افزاید.

این وظیفه ماست و ما همچنان آماده همکاری با تمامی زیرمجموعه‌های وابسته خود برای دفاع از روزنامه‌نگاران و روزنامه‌نگاری هستیم.

سال نو همگی مبارک.

آنتونی بلانگر

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران

 






کارت

کارت