EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گزارش رویترز از چالش‌های رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در سال ۲۰۲۳
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

سال گذشته رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران با چالش‌های متعددی روبرو بودند که بسیاری از این چالش‌ها در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهند داشت. مسائلی مانند تورم، بحران اقتصادی و اثرات همه‌گیری کووید بر جامعه از جمله این چالش‌ها هستند.

بر اساس مصاحبه موسسه رویترز با برخی از مدیران رسانه‌ها، تنها ۴۴ درصد از آنها برای ادامه کارشان در سال ۲۰۲۳ مطمئن هستند. توقف فعالیت‌های رسانه‌ها بیشتر به دلیل افزایش هزینه‌ها، مشکلات اقتصادی ناشی از علاقه کمتر تبلیغ‌کنندگان و کاهش اشتراک‌ها و کاهش مداوم روزنامه‌های چاپی است که باعث اخراج خبرنگاران بیشتری خواهد شد.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) در رابطه با این گزارش گفت: «این گزارش برخی از چالش‌های اقتصادی جدی پیش روی رسانه‌ها در سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد و بر اهمیت ایجاد صدای جمعی  از طریق اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران تاکید می‌کند تا روزنامه‌نگاران بتوانند حقوق خود را حفظ نمایند.»

موسسه رویترز در گزارش خود به رشد استفاده از اینستاگرام و تیک تاک برای انتشار خبر و کاهش استفاده از توییتر با خرید این شرکت توسط ایلان ماسک اشاره کرده و با تاکید بر چالش‌های قابل توجه در امسال، نتیجه‌گیری کرده که «حال و هوای اغلب رسانه‌ها در صنعت خبر، مبهم خواهد بود.»

 

 






کارت

کارت