EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن یک روزنامه‌نگار در بنگلادش
یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱

در شامگاه نهم ژانویه، عاشیق ‌اسلام، خبرنگار منطقه‌ای دیلی مانیتور و خبرنگار روزنامه محلی برهمنباریا پاتریکا، در مسیر بازگشت به خانه‌، در اثر حمله با چاقو کشته شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن ابراز همدردی با خانواده این روزنامه‌نگار، از دولت بنگلادش خواست به این پرونده با سرعت رسیدگی کند و عاملان این جنایت را به دست عدالت بسپارد.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: «ما به روزنامه‌نگاران بنگلادشی تسلیت می‌گوییم و همراه با آنان خواستار تحقیقات فوری در مورد این پرونده و اجرای عدالت برای جنایتکاران هستیم.»

اسلام اولین روزنامه‌نگاری است که در سال ۲۰۲۳ در بنگلادش کشته شد. او در حمله گروهی از افرادی با چاقو به شدت مجروح شد و پس از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

پلیس بعدتر اعلام کرد یک نفر را در این رابطه دستگیر کرده است.

انجمن روزنامه‌نگاران بنگلادش (BMSF) هم در این مورد گفت: «ما قتل فجیع روزنامه‌نگار عاشیق اسلام را محکوم می‌کنیم و خواستار دستگیری فوری همه عاملان این جنایت هستیم.»

اواخر سال گذشته میلادی هم جسد شبنم شارمین، روزنامه‌نگار زن بنگلادشی، در خانه‌اش پیدا شده بود. روزنامه‌نگاران بنگلادشی خواستار رسیدگی فوری در مورد مرگ مشکوک خانم شارمین نیز هستند.

 

 






کارت

کارت