EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نخستین اطلاعیه کمیته پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱

کمیته و هیئت اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی تشکیل شده در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به آخرین وضعیت روزنامه‌نگاران در بند، اسامی روزنامه‌نگاران زندانی را که به گفته این کمیته بر اساس «گزارش‌های رسمی و غیر رسمی» تهیه شده، اعلام کرد.

بنا به اطلاعیه کمیته مزبور، آمار روزنامه‌نگاران بازداشت شده از آغاز اعتراضات اخیر حدود ۷۰ نفر بوده که تعدادى از این افراد با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: «کمیته و هیئت اجرایی،  همچنان در حال برقراری ارتباط‌های گوناگون برای به‌دست آوردن اطلاعات به‌روزتر از وضعیت این عزیزان است و امیدوار است که با استفاده از روشهاى قانونى، مدنى و تعامل با مقامات و دستگاههاى مربوطه براى آزادى روزنامه‌نگاران بازداشت شده تلاش کند.»

همچنین بر اساس آمار کمیته پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی، از زمان شروع اعتراضات تا به امروز تعداد قابل توجهی از روزنامه‌نگاران نیز احضار شده‌اند.

کمیته پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی روز چهارشنبه از سوی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و با انتخاب الیاس حضرتی، مهدی رحمانیان، محمد مهاجری، کامبیز نوروزی و بدرالسادات مفیدی شکل گرفته بود که پس از اولین جلسه، آقای نوروزی به عنوان سخنگو و خانم مفیدی به عنوان دبیر این کمیته انتخاب شدند.

گفتنی است بر اساس اعلام آن کمیته، روزنامه‌نگاران و‌خانواده‌هایی که علاقه‌مند به اظهار نکات یا اخبار لازم در مورد خود یا عزیزانشان هستند می‌توانند به اکانت تلگرامی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران پیام دهند.

 

 

.






کارت

کارت