EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روشن شدن قتل برنامه‌ریزی شده خبرنگار پاکستانی در تحقیقات جدید
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

چند روز پس از دستگیری سه مظنون قتل ارشد شریف، روزنامه‎‌نگار با سابقه پاکستانی، تیم تحقیقاتی در این پرونده به این نتیجه رسیده‌اند که قتل آقای شریف در کنیا در ۲۳ اکتبر امسال، از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) از مقامات پاکستان خواست که تحقیقات خود را به طور شفاف و سریع ادامه دهند.

هشتم دسامبر، تیم تحقیقاتی این پرونده، به این نتیجه رسیدند که قتل ارشد شریف یک ترور هدفمند بوده که «شخصیت‌های فراملی» هم در آن نقش داشته‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه اعلام کرد: «تحقیقات جاری در مورد قتل ارشد شریف، گام مهمی در مبارزه با مصونیت از مجازات جنایات علیه روزنامه‌نگاران است.»

فدراسیون همچنین افزود: «ما از مقامات پاکستانی می‌خواهیم این تحقیقات به صورت شفاف و سریع ادامه ‌یابد تا همه عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.»

ارشد شریف، گزارشگر و مجری سابق تلویزیون آری(ARY)، در ۲۳ اکتبر در یک ایست بازرسی پلیس خارج از نایروبی به ضرب گلوله کشته شد. مرگ او الهام بخش اقدامات قابل توجهی علیه معافیت از مجازات برای جنایات علیه روزنامه‌نگاران بود.

پس از این قتل، اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان، کمپینی علیه معافیت از مجازات را راه اندازی کرد و شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، متعهد شد اجرای قانون ایمنی روزنامه‌نگاران را تسهیل نماید.






کارت

کارت