EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت مرضیه امیری
یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱

با گذشت بیش از چهل روز از بازداشت مرضیه امیری، روزنامه‌نگار و خبرنگار شرق و پایگاه خبری راه پرداخت، از اتهامات انتسابی، وضعیت و سلامتی و زمان دادگاه وی اطلاعی در دست نیست.

روز یکشنبه، سمیرا امیری خواهر این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود با اشاره به بی‌خبری مطلق دو هفته‌ای و عدم برقراری تماس تلفنی نوشت: «پرونده مرضیه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده و منتظر تعیین وقت رسیدگی است اما از طرفی، هنوز بازجویی‌ها به پایان نرسیده و دادسرا هم پرونده جدیدی ثبت نکرده است. ما نمی‌دانیم برای پروندهای که ثبت نشده چطور بازجویی می‌شود.»

به گفته خانم امیری، مرضیه به مدت دو هفته است که تماس نگرفته و بازجو دلیل آن را تنبیه این روزنامه‌نگار عنوان کرده است.

سمیرا امیری همچنین از وضعیت نامطلوب سلامتی خواهر و عدم رسیدگی به موقع پزشکی گلایه کرد و نوشت: «مرضیه به صرع مبتلاست و در آخرین تماس حالش خوب نبوده، سرگیجه، تشنج و لرزشش برگشته و فقط چند بار در بهداری آرامبخش تزریق شده است. ما نمی‌دانیم حال جسمانیش چطور است و فقط گفتند حالش خوب نبود و الان خوبه. نمی‌دانیم درست است یا نه و نمی‌دانیم مرضیه به بیمارستان نیاز دارد یا نه».

گفتنی است مرضیه امیری دهم آبان‌ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

بر اساس گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی تاکنون بیش از ۵۵ روزنامه‌نگار بازداشت شدند.

فدراسیون همچنین تاکنون با انتشار بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی روزنامه‌نگاران دربند شده است.

 






کارت

کارت