EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یلدا معیری
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱

با گذشت بیش از دوماه از بازداشت یلدا معیری، عکاس شناخته شده، وی همچنان بدون تفهیم اتهام در زندان به سر می‌برد.

بر اساس گزارش‌ها، خانم معیری که از ۳۱شهریورماه و در ابتدای اعتراضات سراسری در خیابان‌های تهران بازداشت شده بود، پس از مدتی، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

یلدا معیری چندی پیش و در یک فایل صوتی که وب‌سایت ایران‌وایر منتشر کرد در مورد وضعیت زندان قرچک گفته بود: «شرایط ما اینجا بسیار بد است، هر روز دعوا و کتک‌کاری است. امنیت جانی نداریم. جمعیتی بالغ بر صد نفر را در سوله‌ای ورزشی بدون امکانات و بدون تهویه ریخته‌اند. وضعیت حمام و دستشویی افتضاح است و مرتبا به افراد آرامبخش می‌دهند. فقط سه دستشویی حمام و دستشویی برای این جمعیت هست.»

روز گذشته ۶ آذر ماه، غلامرضا معیری پدر این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود با انتقاد از محل نگهداری دخترش در زندان قرچک نوشت: «بیش از ۷۰ روز از بازداشت و زندانی یلدا، بدون تفهیم اتهام و بلاتکلیف در زندان قرچک میگذرد. نگهداری یلدا معیری به چه منظور و هدفی است؟»

به نوشته آقای معیری در زندان قرچک جمعیت بیش از ظرفیت است و امکانات بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف است.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران نیز در چند اطلاعیه از وضعیت عکاسان بازداشت شده، با محکوم کردن دستگیری فعالان مطبوعاتی نسبت به عدم آزادی خانم معیری ابراز انتقاد کرد.

در نخستین اطلاعیه این انجمن، اعلام شده بود که برای یلدا معیری وثیقه یک میلیارد تومانی تعیین شده است و با وجود تامین این وثیقه از سوی خانواده، هنوز این عکاس خبری آزاد نشده است.

بر اساس گزارش‌ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آغاز اعتراضات سراسری در ایران تاکنون بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار بازداشت شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعدد خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.






کارت

کارت