EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پاکستان: کارزاری علیه معافیت از مجازات قتل ارشد شریف
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱

اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان(PFUJ) از راه‌اندازی کمپینی برای مبارزه با فرار از مجازات قاتلان ارشد شریف، روزنامه‌نگار باسابقه این کشور خبر داد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان (PFUJ) ضمن محکوم کردن فرار از مجازات در جنایت علیه روزنامه‌نگاران، از دولت پاکستان خواستند که درباره این قتل تحقیق کاملی انجام دهد و عدالت را برای احترام به خانواده ارشد شریف و جامعه رسانه‌ای اجرا کند.

اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان در ۲۳ نوامبر، کمپینی را در اعتراض به ناکافی بودن تحقیقات در مورد قتل ارشد شریف در کنیا در ۲۳ اکتبر راه اندازی کرد و از مقامات پاکستانی خواست که تحقیقات فوری و شفاف را برای دستگیری عاملان این جنایت انجام دهند.

بر اساس گزارش های پلیس کنیا، شریف در ۲۳ اکتبر، حین رانندگی به سمت نایروبی، پایتخت کنیا، توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. مقامات کنیا مدعی شدند که قتل یک تصادف بوده و از این حادثه ابراز تاسف کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «متأسفانه تحقیقات شفاف و کامل در مورد جنایات علیه روزنامه‌نگاران در پاکستان، کم سابقه است. فدراسیون از مقامات پاکستان و کنیا می‌خواهد که تحقیقات فوری و کامل در مورد قتل ارشد شریف را تکمیل کنند تا جنایتکاران نتوانند از مجازات این جنایت فرار کنند.»

فدراسیون همچنین افزود: «امنیت خبرنگاران باید محافظت شود و دولت باید به تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قانون اساسی پاکستان در مورد آزادی بیان و آزادی مطبوعات عمل کند.»

 






کارت

کارت