EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


استمرار بلاتکلیفی پرونده نیلوفر حامدی
جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱

محمدحسین آجرلو همسر نیلوفر حامدی، خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق، با اشاره به تداوم بلاتکلیفی و عدم صدور کیفرخواست، نسبت به آنچه که به گفته او «عدم تغییر در پرونده» است ابراز نارضایتی کرد.

آقای آجرلو با انتشار متنی در صفحه شخصی خود با اشاره به ملاقاتی که روز پنجشنبه به همراه مادر و برادر نیلوفر حامدی با این روزنامه‌نگار داشته حال و روحیه وی را «بسیار خوب» توصیف کرد و افزود: «پنج روز از پایان ماه دوم قرار بازداشت نیلوفر گذشته و این قرار تمدید نشده است.»

به گفته محمدحسین آجرلو ۳۱ روز از آخرین بازجویی و ۲۴ روز از دفاع آخر خانم حامدی گذشته اما تغییری در پرونده وی ایجاد نشده است.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق از نخستین خبرنگارانی بود که ماجرای بستری شدن و مرگ مشکوک مهسا امینی که در بیمارستان کسری تهران بود را پوشش داد که به موجب آن سه روز بعد در منزل شخصی خود بازداشت شد.

هر چند که تاکنون این خبرنگار پس از دو ماه تفهیم اتهام نشده است، اما هفتم آبان‌ماه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه‌ای مشترک نام وی را به همراه دیگر خبرنگار بازداشت شده روزنامه هم‌میهن، الهه محمدی را بعنوان افراد مرتبط با سرویس‌های جاسوسی غربی معرفی کردند، که دوره‌های براندازی در برخی کشورها دیده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران چندی پیش طی بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن اتهامات مطرح شده به خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی از سوی نهادهای اطلاعاتی حکومت ایران، آن را «تلاشی برای جلوگیری از گزارش رسانه‌ها از تحولات ایران و بخشی از تلاش‌های حکومت ایران برای سرکوب اعتراضات جاری در این کشور» دانست.

گفتنی است طبق آمار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی و همزمان با شروع اعتراضات سراسری در ایران تاکنون نزدیک به ۵۰ روزنامه‌نگار بازداشت شدند که تاکنون تنها ۱۸ نفر آنها آزاد شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی، خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 

 

 

 

 






کارت

کارت