EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فرار از مجازات در فیلیپین در سیزدهمین سالگرد قتل‌عام امپاتوان
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱

۲۳ نوامبر سیزدهمین سالگرد قتل عام امپاتوان در فیلیپین است که از آن به عنوان مرگبارترین حمله جهان علیه روزنامه‌نگاران یاد می‌شود.

با این وجود آمار فرار یا مصونیت از مجازات برای جنایات علیه روزنامه‌نگاران در فیلیپین، بسیار بالاست.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همراه با به اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین(NUJP) از دولت فیلیپین خواستند به اجرای عدالت کامل برای این جنایت شنیع ادامه دهد و با خانواده قربانیان و جامعه روزنامه‌نگاران ابراز همبستگی کند.

در ۲۳ نوامبر ۲۰۰۹ پنجاه و هشت قربانی، از جمله ۳۲ روزنامه‌نگار، به ضرب گلوله کشته شدند و در جنوب جزیره میندانائو در فیلیپین به خاک سپرده شدند. این حمله مرگبارترین حمله علیه روزنامه‌نگاران در سطح بین‌المللی است.

در سال ۲۰۱۹، قاضی شهر کزون، برادران امپاتوان و ۲۶ نفر دیگر را به اتهام قتل تا ۴۰ سال بدون امکان آزادی مشروط محکوم کرد اما با وجود این، ۸۳ متهم همچنان آزاد هستند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «پس از سیزده سال، ما در همبستگی با خانواده‌های قربانیان قتل‌عام امپاتوان که خواستار اجرای عدالت برای همه عاملان این جنایتند، قاطعانه ایستاده‌ایم.»

فدراسیون همچنین افزود: «قتل چهار روزنامه‌نگار فیلیپینی دیگر در سال ۲۰۲۲ یادآوری جدی است که مصونیت از مجازات برای جنایات علیه روزنامه‌نگاران ادامه دارد و دولت باید اقدامات بیشتری برای تضمین حقوق اساسی روزنامه‌نگاران از جمله امنیت کاری انجام دهد.»

 






کارت

کارت