EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اطلاعیه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی درباره آخرین وضعیت عکاسان بازداشت‌ شده
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در اطلاعیه‌ای جدید آخرین وضعیت عکاسان بازداشت‌شده را تشریح کرد.

این انجمن در اطلاعیه خود آورده است: «در راستای مسوولیت صنفی خود، لازم می‌دانیم که آخرین شرایط همکاران بازداشت‌شده را به اطلاع اعضای انجمن و جامعه عکاسی ایران برسانیم.»

در بخش دیگر این اطلاعیه، انجمن صنفی عکاسان با اشاره به آخرین وضعیت سه عکاس بازداشت شده از سوی نیروهای امنیتی، از عدم امکان ارتباط با خانواده دو عکاس زندانی دیگر به نام‌های عادل کریمی (عکاس مطبوعاتی پایگاه خبری هاژه در کردستان) و محمد رمضانی (عکاس ایسنا در خواف) ابراز تاسف کرد.

بر اساس گزارش انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی وضعیت سه عکاس بازداشتی اعتراضات سراسری بدون شرح است:

۱. خانم یلدا معیری که روز ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در خیابان حجاب بازداشت شده بود، ابتدا به زندان قرچک، سپس به زندان اوین و مجددا به زندان قرچک منتقل شده است. خانم معیری با گذشت بیش از ۶۰ روز همچنان در زندان قرچک در بازداشت است و موارد اتهامی به ایشان تفهیم شده است. او در حال حاضر از امکان تماس تلفنی و ملاقات هفتگی با خانواده برخوردار است.

۲. آریا جعفری، عکاس خبرگزاری ایسنا، روز یک‌شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی‌اش در اصفهان بازداشت شده است. در این مدت موارد اتهامی به او تفهیم شده است که مربوط به دادگاه‌های کیفری و انقلاب هستند. پذیرفتن قرار وثیقه به زمان برگزاری دادگاه انقلاب بستگی دارد. خانواده آریا به انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران اطلاع دادند که حال جسمی و روحی ایشان خوب است و در حال حاضر از امکان تماس تلفنی و ملاقات هفتگی با خانواده برخوردار است.

۳. حسین اسماعیلی، از سه شنبه ۱۹ مهرماه در زندان تهران بزرگ در بازداشت است. آقای اسماعیلی که از بیماری نیز رنج می‌برد، در روزهای ابتدایی توانست از زندان با یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تماس بگیرد و درباره وضعیت خود اطلاع دهد. او در این مدت توانست با خانواده خود نیز ملاقات داشته باشد و آخرین جلسه بازپرسی او انجام شده است. موارد اتهامی به حسین اسماعیلی تفهیم شده و همچنان در زندان تهران بزرگ است. زمان برگزاری دادگاه نامشخص است.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در پایان اطلاعیه خود ضمن تاکید بر ادامه روند پیگیری‌های خود از وضعیت بازداشتی‌ها، ابراز امیدواری کرد که شرایط آزادی این افراد به زودی فراهم شود.

 






کارت

کارت