EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تمدید قرار بازداشت ماندانا صادقی
یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱

بر اساس گزارش‌ها، دستور قرار بازداشت موقت ماندانا صادقی روزنامه‌نگار آبادانی بار دیگر برای مدت ۱۵ روز تمدید شده است.

خانم صادقی که از روز ۲۷ مهرماه به همراه همسرش در منزل شخصی خود در آبادان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، پس از چند روز به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز منتقل شد.

گفتنی است این روزنامه‌نگار خوزستانی پیش از این نیز چندین بار در سال‌های اخیر پس از حوادث آبان‌ماه ۹۸ و فروریختن ساختمان متروپل بازداشت شده بود.

هر چند که ماندانا صادقی به عنوان روزنامه‌نگار رسانه‌های داخلی شناخته می‌شود اما چندی پیش وکیل این فعال رسانه‌ای از تلاش ماموران امنیتی برای انتساب اتهام ارتباط با «خبرگزاری هرانا» خبر داده بود.

فرزانه زیلابی در گفتگو با رسانه امتداد گفته بود که: «این خبرنگار از حق داشتن وکیل محروم بوده و با وجود اینکه در دادگاه مطبوعات استان خوزستان، از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تبرئه شده، دادسرا و دادگاه انقلاب خارج از صلاحیت رسیدگی به پرونده را دوباره در دست گرفته است.»

بر اساس گزارشی که در روزهای گذشته از سوی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران منتشر شد، پس از مرگ مشکوک مهسا امینی و همزمان با شروع اعتراضات سراسری در ایران، ۴۵ روزنامه‌نگار بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در چندین بیانیه‌ پیاپی از مقامات ایران خواسته تا نسبت به آزادی روزنامه‌نگاران و توقف برخورد با فعالان رسانه‌ای اقدام کنند.






کارت

کارت