EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نشست اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران بالکان غربی برای ایجاد قدرت جمعی
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱

نمایندگان اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران در اوکراین و بالکان غربی در دهم نوامبر برای بحث در مورد ساخت اتحادیه و چالش‌هایی که با آن روبرو هستند، در یک نشست آنلاین شرکت کردند.

رهبران اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین، اتحادیه رسانه‌های مستقل اوکراین، اتحادیه روزنامه‌نگاران صربستان، رسانه‌های اتحادیه کارگری مونته‌نگرو و اتحادیه کارگری روزنامه‌نگاران مقدونیه به صورت آنلاین با یکدیگر ملاقات کردند تا در مورد ایجاد قدرت جمعی تبادل نظر کنند.

این نشست به عنوان بخشی از پروژه حمایت مالی اتحادیه به اتحادیه(UtU) فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) برگزار شد که در حمایت از اتحادیه‌ها و ایجاد ظرفیت افزایش همکاری بسیار مهم بوده است.

از نتایج این پروژه فدراسیون می‌توان به افزایش اعضای اتحادیه در مونته نگرو در پنج سال، مشارکت اتحادیه در شکل دادن به قوانین رسانه‌ای جدید در صربستان، افزایش مشارکت اعضای جوان در تمامی اتحادیه‌ها، کمپین‌های موثر در مورد حقوق کار در مقدونیه شمالی و اوکراین، افزایش دیده شدن اتحادیه‌ها از طریق نشریات جدید و بهبود خدمات به اعضا از طریق استفاده از فناوری جدید در اوکراین اشاره کرد.

همچنین از چالش‌های کلیدی که بر آن تاکید شد، ورود اعضای جوان‌تر به فعالیت‌های اتحادیه، بی‌ثباتی سیاسی در سراسر منطقه، جنگ در اوکراین و تأثیر کووید بوده است.






کارت

کارت