EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بی‌خبری از وضعیت ماندانا صادقی و روح‌اله نخعی
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱

با گذشت بیش از سه هفته از بازداشت ماندانا صادقی، روزنامه‌نگار زندانی که به همراه همسرش رضا محمدی از سوی نیروهای امنیتی آبادان، تاکنون هیچگونه خبری مبنی بر محل نگهداری این زوج منتشر نشده است.

بر اساس گزارش‌ها خانم صادقی که ۲۷ مهرماه در منزل شخصی خود در آبادان به همراه همسرش بازداشت شد و همان‌روز به اهواز منتقل و تا زمان انتشار این خبر از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

وی پیش از این نیز اواخر اسفندماه سال گذشته از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام  توسط شعبه ۴ دادگاه کیفری یک اهواز محاکمه و سپس از اتهام انتسابی تبرئه شده بود.

از سوی دیگر پس از وقایع زندان اوین در ۲۳ مهرماه تاکنون از روح اله نخعی دیگر روزنامه نگار بازداشتی اطلاعی در دست نیست.

بر اساس برخی گزارش‌های تایید نشده، بسیاری از زندانیان سیاسی بعد از آتش سوزی زندان اوین به زندان‌های دیگری منتقل شده‌اند.

هنوز از وضعیت آقای نخعی و اتهامات انتسابی به ایشان گزارشی منتشر نشده است.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در پی اعتراضات گسترده پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، تاکنون دست کم ۴۱ روزنامه‌نگار در هشت هفته گذشته بازداشت شده‌اند که از مجموع این ۴۳ روزنامه‌نگار تاکنون تنها ۱۳ نفر آنها آزاد شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در هفته‌های گذشته با صدور بیانیه‌‌های متعدد از مقامات ایرانی خواست تا به دستگیری روزنامه‌نگاران پایان داده و روزنامه‌نگاران زندانی را سریعا آزاد کنند.

 

 

 






کارت

کارت