EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا تهدید جانی دو خبرنگار ایران اینترنشنال را محکوم کرد
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

اتحادیه ملی روزنامه نگاران بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تازگی به دو خبرنگار ایرانی-بریتانیایی شبکه تلویزیونی فارسی زبان ایران اینترنشنال در مورد تهدید جانی از سوی حکومت ایران، هشدار داده شده و آن را محکوم کرد.

میشل استانیستریت، دبیر کل این اتحادیه گفت: «استرس و فشاری که روزنامه‌نگاران و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار داده است، نفرت‌انگیز است و به وضوح برای القای ترس و تأثیر وحشتناک بر آزادی رسانه طراحی شده است».

خانم استانیستریت افزود: «تعجب آور نیست که با گسترش اعتراضات علیه دولت در ایران، دولت  وحشت و ارعاب خود را تشدید می کند تا تلاش کند گزارشات مربوط به آنچه در آنجا اتفاق می افتد را ببندد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «این که خبرنگارانی که کار خود را در لندن انجام می‌دهند، هدف قرار می‌گیرند و با تهدیدات مرگ‌بار معتبری مواجه می‌شوند که به وضوح از سوی دولت ایران سرچشمه می‌گیرد، تکان‌دهنده و افتضاح است».

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا گفته است که «ما تمام تلاشمان را برای حمایت از اعضای خود به کار خواهیم بست و به همراه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به فشارهای بین‌المللی از طریق سازمان ملل برای وادار کردن ایران به دست کشیدن از این اقدامات را ادامه خواهیم داد.»






کارت

کارت