EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله سایبری و جاسوسی سیستماتیک از روزنامه‌نگاران  
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱

بر اساس تحقیقات دفتر روزنامه‌نگاری تحقیقی و ساندی تایمز در ۵ نوامبر، بیش از ۱۰۰ نفر از جمله روزنامه‌نگاران به‌طور سیستماتیک توسط دولت‌ها و شرکت‌های تجاری در لندن هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) جاسوسی از ارتباطات خصوصی روزنامه‌نگاران و حملات سایبری به آنها را بر اساس کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، به شدت محکوم کرد.

فدراسیون از دولت‌‌ بریتانیا خواست تا به تعهدات خود پایبند باشد و از روزنامه‌نگاران هم خواست تا برای محافظت از ارتباطات خود، احتیاط بیشتری کنند.

تیم داوسون، رئیس گروه تخصصی نظارت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «این زنگ خطری برای همه خبرنگاران است. هیچ کس نمی‌تواند در مورد امنیت دیجیتال مطمئن باشد. اگر قرار نیست یکپارچگی کار ما خدشه‌دار شود، رمز عبور قوی، احتیاط در مورد گوشی‌های هوشمند، و هوشیاری دائمی مورد نیاز است.»

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران‌ هم گفت: «برای چندمین سال فدراسیون خواستار مقررات بین‌المللی قویتری در مورد فناوری‌هایی است که امکان جاسوسی از روزنامه‌نگاران را فراهم می‌کند. توانایی روزنامه‌نگاران برای حفاظت از منابع خود، زیربنای عملکرد مطبوعات آزاد است.»

آقای بلانگر همچنین افزود: «از دست دادن امنیت دیجیتال به طور جدی کار روزنامه‌نگاران را در برابر صاحبان قدرت و ثروت تضعیف خواهد کرد.»

بر اساس این افشاگری‌ها، هکرهایی مستقر در هند به حساب‌های ایمیل خصوصی بیش از صد قربانی حمله کرده‌اند.






کارت

کارت