EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بدرفتاری و ضرب شتم ویدا ربانی در زندان اوین
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از ایران در ادامه بازداشت و بدرفتاری با روزنامه‌نگاران، در روز ۱۱ آبان ویدا ربانی، روزنامه‌نگار بازداشت شده، در تماس از زندان به خانواده خود گفته است به خاطر ضرب و شتم و بدرفتاری قصد شکایت از مسئولان زندان اوین را دارد.

بر اساس گزارش‌ها خانم ربانی از زندان اوین به زندان زنان قرچک منتقل شده و در تماس تلفنی از زندان، از شکایت خود از بدرفتاری و ضرب وشتم توسط ماموران اوین خبر داد.

این روزنامه‌نگار بدلیل تورم پا به رسیدگی پزشکی نیاز دارد و همچنین دسترسی به داروهای ضروری خواسته قانونی وی است.

ویدا ربانی چندی قبل هم در تماس با مادرش گفته بود در زندان، نگهبانان به صورتش مشت زده‌اند و او از نگهبان خاطی شکایت کرده است.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در پی اعتراضات گسترده پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، ۲۹ روزنامه‌نگار مجموعا در یک ماه گذشته بازداشت شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) تاکنون در سه بیانیه خواستار آزادی فوری همه روزنامه‌نگاران زندانی در ایران شده است، با این وجود شمار خبرنگاران بازداشتی روز به روز افزایش داشته است.

همچنین در روزهای اخیر دو نهاد امنیتی ایران در بیانیه‌ای اتهامات سنگینی به نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو روزنامه‌نگار بازداشت شده زده‌اند که این بیانیه با واکنش و محکومیت تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران ایرانی همراه شد.






کارت

کارت