EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


از ۱۰ روزنامه‌نگار زندانی در یمن ۹ نفر در بازداشت حوثی‌ها هستند
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱

براساس گزارشی که توسط سندیکای روزنامه‌نگاران یمن(YJS)، وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگارا (IFJ) منتشر شده، بیست و یک مورد تخلف رسانه‌ای در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ ثبت شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همراه با سندیکای روزنامه‌نگاران یمن از دولت این کشور و سایر گروه‌های مسلح خواسته تا همه روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنند و سرکوب رسانه‌ها و خبرنگاران را متوقف کنند.

این گزارش بر روی وقایعی که بین ۱ ژوئیه و پایان سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داده است تمرکز می کند.

در این دوره زمانی سندیکای روزنامه‌نگاران یمن ۲۱ مورد تخلف علیه رسانه‌ها یا روزنامه نگاران را ثبت کرده است که شامل محاکمه و بازجویی ۲۳.۸ درصد، بازداشت ۱۴.۳ درصد و عدم اجرای احکام ۱۴.۳ درصد بوده است.

بر اساس گزارش سندیکای روزنامه‌نگاران، عاملان این تخلفات عمدتاً گروه حوثی‌ها که ۵۲ درصد بوده، هستند.

سایر تخلفاتاز سوی دولت یمن ۱۹ درصد و نیروهای شورای انتقالی جنوب، یک سازمان تجزیه طلب در یمن جنوبی ۱۹ درصد بوده است.

در این گزارش آمده است که در مجموع ده روزنامه‌نگار همچنان در بازداشت هستند و ۹نفر از این روزنامه‌نگاران توسط حوثی‌ها در صنعا بازداشت هستند.

چهار نفر از این خبرنگاران محکوم به اعدام هستند که فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران کمپینی را برای آزادی آنها راه اندازی کرده است.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «ما این گزارش را خواندیم و در مورد محیط غیرقابل قبولی که روزنامه‌نگاران در یمن در آن کار می‌کنند، متأسفیم. ما درخواست خود را برای آزادی همه همکاران بازداشت شده، از جمله کسانی که در انتظار اعدام هستند، تجدید می کنیم.»

 

 

 






کارت

کارت