EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اطلاعیه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در مورد وضعیت عکاسان بازداشتی
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱

از آغاز اعتراضات سراسری بسیاری از شهروندان ایرانی از جمله خبرنگاران و عکاسان بازداشت شدند. در آخرین اطلاعیه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران گزارشی از پیگیری‌ها و وضعیت عکاسان زندانی ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، بهار اصلانی و احمد حلبی‌ساز به قید وثیقه آزاد شده‌اند ولی یلدا معیری، آریا جعفری و حسین اسماعیلی همچنان در بازداشت به سر می‌برند

در این اطلاعیه آمده است: «بیش از یک ماه از بازداشت تعدادی از عکاسان مطبوعاتی می‌گذرد. از روزهای ابتدایی بازداشت این عکاسان، انجمن از طریق ارتباط با خانواده و نزدیکان عکاسان بازداشتی، تلاش کرده تا از آخرین وضعیت این همکاران اطلاع دقیق داشته باشد. همچنین انجمن بر اساس ظرفیت‌های حقوقی و قانونی خود با مسئولین کشور تماس گرفته و درباره شرایط عکاسان بازداشتی کسب اطلاع و آزادی این عکاسان را درخواست کرده است.»

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در این اطلاعیه از مکاتبه خود با قوه قضاییه خبر داده و گفته است: «پیگیری‌های مربوط به آزادی این عکاسان همچنان نیز از طریق قوه قضاییه ادامه دارد.»

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی همچنین اعلام کرده است که: «عکاسان بازداشتی از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند و نیازمند ایجاد شرایط درمانی پایدار و مستمر هستند. به‌خصوص که در پیگیری وضعیت خانم معیری و تماس با خانواده ایشان متوجه شدیم که ایشان در سلول انفرادی در بازداشت هستند.»

علاوه بر این، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران نسبت به از دست رفتن مرجعیت رسانه‌‌ای به دلیل دستگیری عکاسان مطبوعاتی، هشدار داده و با ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی عکاسان زندانی آزادی سریع آن‌ها را از مسئولان قضایی و امنیتی درخواست کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) پیشتر در سه بیانیه در رابطه با بازداشت خبرنگاران در اعتراضات اخیر ایران، خواستار آزادی آن‌ها شده بود.

 

 






کارت

کارت