EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله نظامیان اسرائیلی به خبرنگاران تلویزیون فلسطینی
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

روز پنجشنبه بیستم اکتبر، سربازان اسرائیلی تیمی از روزنامه‌نگاران تلویزیون فلسطین را که به طور زنده در خیابان‌ها گزارش می‌دادند، از ورود به شهر عزون جلوگیری کردند.

احمد شاور روزنامه‌نگار و فیلمبردارش محمد عنایه در این حادثه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و با اسلحه تهدید شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) این حمله را به شدت محکوم کرده و از مقامات اسرائیلی خواست تا اجازه دهند روزنامه‌نگاران بدون ارعاب به وظایف خود عمل کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: «ما این رفتار خطرناک و غیرقانونی سربازان اسرائیلی با روزنامه‌نگاران فلسطینی را بر اساس قوانین بین‌المللی محکوم می‌کنیم. دولت اسرائیل باید اقدامات فوری برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی علیه روزنامه‌نگاران انجام دهد.»

فدراسیون همچنین از روزنامه‌نگاران خواسته تا هنگام گزارش‌دهی از دستورالعمل‌های ایمنی اولیه پیروی کنند و از رسانه‌های فلسطینی خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که کارکنان از آموزش‌های ایمنی مناسب، از جمله مترجمان آزاد، استفاده می‌کنند.

در پنجم اکتبر، فدراسیون در بیانیه‌ای، تیراندازی به دو فلسطینی توسط تیروهای اسرائیل را محکوم کرد. این حملات در چارچوب خشونت فزاینده‌ای است که توسط نیروهای اسرائیلی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی اعمال می‌شود.

 

 






کارت

کارت