EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار آزادی فوری روزنامه‌نگاران و رفع محدودیت‌‌ها در فضای مجازی شد
دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) در دومین بیانیه در خصوص بازداشت روزنامه‌نگاران در اعتراضات گسترده اخیر ایران از مقامات ایرانی خواسته است که فورا ۱۴ روزنامه‌نگار دستگیر شده را آزاد کرده و جریان آزاد اطلاعات را بازگردانند.

در روزهای اخیر علاوه بر اخلال در اینترنت برخی شبکه های اجتماعی مانند اسکایپ، اینستاگرام و لینکدین توسط مقامات جمهوری اسلامی مسدود شده‌اند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این بیانیه مجددا خواستار آزادی فوری همه روزنامه‌نگاران بازداشتی شده و به مقامات ایران یادآوری کرده که باید نسبت به حمایت از حقوق اساسی آزادی بیان برای همه شهروندان، از جمله روزنامه‌نگاران اقدام کنند.

در ۲۴ شهریور، انجمن صنفی خبرنگاران استان تهران دومین بیانیه هفته را در محکومیت بازداشت، بازجویی و تفتیش منزل خبرنگاران منتشر کرد.

انجمن صنفی خبرنگاران استان تهران خطاب به دولت ایران گفت: «از دیدگاه حرفه‌ای، پوشش خبری اعتراضات عمومی با پوشش خبری زلزله، سیل و سایر اتفاقات تفاوتی ندارد. همه این موضوعات خبرساز هستند و وظیفه حرفه ای ما حکم می کند که بی طرفانه به آنها بپردازیم.»

این انجمن همچنین نسبت به خطر تضعیف رسانه‌ها در ایران به دلیل اقدامات دولت هشدار داد و خواستار آزادی همه خبرنگاران بازداشت شده شد.






کارت

کارت