EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


۴۷۹ مورد نقض حقوق خبرنگاران فلسطینی در نیمه اول سال ۲۰۲۲
یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی، نیروهای اسرائیل مسئول حداقل ۴۷۹ مورد نقض حقوق رسانه‌ها و خبرنگاران در فلسطین بوده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کشته شدن شیرین ابوعقله خبرنگار الجزیره اشاره کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین(PJS) این حملات را محکوم کرده و از مقامات اسرائیل می‌خواهند تا اقداماتی در راستای اجرای عدالت برای ناقضان حقوق روزنامه‌نگاران انجام دهند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «ما از مستندسازی تک تک موارد نقض آزادی رسانه‌ها در فلسطین، حمایت می‌کنیم. بسیار مهم است که عاملان این حملات به دست عدالت سپرده شوند و نهادهای بین‌المللی باید این روند را تضمین کنند. ما به حمایت از همکارانمان در فلسطین تا اجرای عدالت ادامه خواهیم داد.»

بر اساس گزارش اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین، در سه ماه اول امسال ۱۹۲ مورد نقض حقوق رسا‌نه‌ها ثبت شده و در سه ماه دوم، تعداد این حملات به ۲۸۷ مورد افزایش یافته است.

در میان تخلفات ثبت شده، بیشترین موارد مربوط به بازداشت خبرنگاران و جلوگیری از پوشش خبری بوده که به ۱۷۵ مورد رسیده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بارها این حملات به روزنامه‌نگاران فلسطینی را محکوم کرده و در اوایل سال ۲۰۲۲ شکایتی رسمی در این مورد به دیوان بین المللی کیفری ارائه کرده است.






کارت

کارت