EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اطلاعیه‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در واکنش به تهدیدِ یک خبرنگار
چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

به دنبالِ انتشارِ گزارش‌هایی از یاسر نوروزی، خبرنگارِ حوزه‌ی کتاب، درباره‌ی برخی سواستفاده‌ها در بازار نشر کتاب، آقای نورزوی هدف تماس‌های تهدیدآمیزی قرار گرفت و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران، در این رابطه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «در روزهای گذشته، یکی از روزنامه‌نگارانِ حوزه‌ی کتاب و نشر (یاسر نوروزی)، در گزارش‌های خود بر مواردی از نشر کتاب اشاره کرده بود که برخی ناشران کم نام و نشان، با کپی‌برداری از محصولاتِ ناشران معتبر و با نام‌های دیگر به بازار عرضه کرده و به این ترتیب برای جلب منافع بیشتر سوءاستفاده کرده و می‌کنند».

به گفته انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران «در پی انتشار این گزارش‌ها، تماس‌های تهدیدآمیز و توهین‌آمیز و با هدف ارعاب و ممانعت از طرح این مباحث با نامبرده صورت گرفته است.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران همچنین از اتحادیۀ ناشران، خواست موضوع تهدیدها و توهین‌های مذکور را مورد توجه و بررسی قرار دهند و مانع از آن شود که این قبیل رفتارها از یک سو در روزنامه‌نگاریِ آزاد اختلال ایجاد کند و از سوی دیگر در صورت صحت، به قشر ناشران هم آسیب ایجاد کند.

یاسر نوروزی خبرنگار و نویسنده، سوابق زیادی در برنامه‌های رادیویی و مطبوعات دارد و از خبرنگاران حوزه کتاب در ایران است. از او چند رمان، کتاب‌ و مقاله هم در نشریات معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است.






کارت

کارت