EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: یونسکو برای حفاظت از روزنامه‌نگاران در اوکراین اقدام کند
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه انجمن‌های عضو خود در اوکراین ضمن هشدار درباره اطلاعات نادرست درباره جنگ این کشور، از یونسکو می‌خواهد هرکاری جهت محافظت از روزنامه‌نگاران در اوکراین انجام دهد.

از زمان آغاز درگیری مسلحانه روسیه علیه اوکراین، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) با شعبه‌های اوکراینی خود، NUJU و IMTUU در تماس بوده و هشدارهایی را درباره فریفتن خبرنگاران با اطلاعات نادرست داده است.

فدراسیون و اعضای وابسته آن در سراسر جهان از یونسکو می‌خواهند تا هر کاری که ممکن است برای محافظت از روزنامه‌نگاران انجام دهد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری به نمایندگی از بیش از ۲۰۰ میلیون کارگر در سراسر جهان، از اعضای خود می‌خواهند که با کارگران و شهروندان اوکراین از طریق صندوق همبستگی برای سازمان‌های وابسته به ITUC در اوکراین اعلام همبستگی کنند.

به منظور افزایش فشار بر روسیه، فدراسیون‌های جهانی از وابستگان خود می‌خواهند که از دولت‌های مربوطه و نهادهای بین‌المللی منطقه‌ای در اروپا، آفریقا، جهان عرب و خاورمیانه، آمریکا و آسیا-اقیانوسیه بخواهند که در این زمینه با اعمال تحریم‌هایی علیه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، اقدام کنند.

همچنین مقابله با اطلاعات نادرست، یکی از ارکان منشور جهانی اخلاق فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای خبرنگاران است و باید ستون فقرات کار روزنامه‌نگاران در اوکراین و روسیه باقی بماند.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت