EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روز جهانی منع خشونت علیه زنان؛ درخواست تصویب فوری کنوانسیون ۱۹۰
پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰

اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران از دولت‌ها خواستند تصویب کنوانسیون 190 سازمان بین‌المللی کار را تسریع بخشند.

همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان در 25 نوامبر، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و سازمان‌های وابسته به آن، در فراخوانی جهانی از دولت‌ها برای کمک به ریشه کن کردن خشونت در محل کار با تصویب کنوانسیون ۱۹۰ سازمان بین‌المللی کار، در مورد خشونت و آزار و اذیت در دنیای کار ،دعوت به همکاری کرد.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این زمینه گفت: «خشونت در دنیای کار یک موضوع مربوط به ایمنی و سلامتی است که کارفرمایان رسانه باید به آن پاسخ دهند.»

او افزود: «ما چندین سال است که در کنار سایر فدراسیون‌های اتحادیه جهانی برای تصویب کنوانسیون ۱۹۰ مبارزه می‌کنیم و اکنون از دولت‌های سراسر جهان می‌خواهیم مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و تصویب آن را تسریع بخشند و قوانین ملی خود را بر این اساس اصلاح کنند.»

بر اساس آمار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، تقریباً دوسوم از زنان در رسانه‌ها در رابطه با کارشان، ارعاب، تهدید یا سوءاستفاده را تجربه کرده‌اند.

سوءاستفاده می‌تواند همکاران و مافوق، منابع، کاربران قدرتمند یا ناشناس در رسانه‌های اجتماعی را شامل شود.

این حملات تأثیرات وحشتناکی بر آزادی بیان داشته است و زنان روزنامه‌نگار را به خودسانسوری سوق داده و بر رفاه و زندگی شخصی آن‌ها تأثیر گذاشته است.

آن‌ها همچنین پیامدهای مخربی بر کثرت‌گرایی و حق دانستن برای مردم داشته‌اند، به طوری که بسیاری از روایت‌ها توسط زنان به دلیل ترس از تلافی یا کشته شدن گفته نمی‌شود.

سازمان بین المللی کار (ILO) کنوانسیون – ILO C190 برای پایان دادن به خشونت و آزار و اذیت در دنیای کار و همچنین توصیه ۲۰۶ را در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹ به تصویب رساند.

تا به امروز تنها هشت کشور این کنوانسیون را تصویب کرده‌اند: آرژانتین، اکوادور، فیجی، فنلاند، نامیبیا، سومالی، اسپانیا و اروگوئه.

به عنوان بخشی از این کمپین، اعضای شورای جنسیت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال به اشتراک گذاشتن شواهدی‌ هستند که توضیح می‌دهند چرا تصویب کنوانسیون در کشورهایی مانند کانادا، قبرس، یونان، پرو و ​​پرتغال نیاز اساسی به شمار می‌رود و بر ضرورت مبارزه با آزار و اذیت آنلاین و خشونت اقتصادی، از جمله موضوعات دیگر تاکید می‌کند .

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت