EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش حملات و فشارها علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در کشمیر
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰

مقامات کشمیر پنج روزنامه‌نگار را بازداشت و مورد بازجویی قرار داده‌اند که دو نفر از آن‌ها همچنان در زندان هستند و فشارها بر رسانه‌ها افزایش یافته است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ، اتحادیه روزنامه‌نگاران هند (IJU) و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران هند (NUJI)، ارعاب و آزار روزنامه‌نگاران در کشمیر را محکوم کرده و از مقامات خواستار آزادی فوری روزنامه نگاران شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «این بازداشت‌ها و تحقیقات خودسرانه در مورد کارکنان رسانه‌ها شواهدی بیشتر از افزایش ارعاب و آزار سیستماتیک رسانه‌های مستقل از سوی مقامات کشمیر و تلاش‌های آشکاری برای خفه کردن مطبوعات آزاد است.»

در کشمیر جنوبی، سردبیر مجله دیجیتال کشمیر اول، سلمان شاه، در حمله نیروهای امنیتی به منزلش در شب ۱۲ اکتبر بازداشت شد. روزنامه‌نگار مستقل وخبرنگار سایت‌های کشمیریا و مکتوب مدیا، سهیل دار، هم در ۸ اکتبر توسط مقامات کشمیر بازداشت شد. هر دو آنها در ۱۴ اکتبر به زندان آنانتاگ منتقل شدند. مقامات دولتی گفتند که این دو روزنامه نگار متهم به تشویش افکار عمومی هستند.

در سرینگر، عکاس خبری و نویسنده بی‌بی‌سی، مختار زاهور، پس از یورش شبانه ماموران به خانه‌اش بازداشت شد.

در ۱۳ اکتبر، مجید حیدری ، روزنامه‌نگار مستقل ، توسط پلیس جامو و کشمیر برای بازجویی در مورد پست‌هایش در شبکه‌های اجتماعی احضار شد.

ساجود گل، چهارمین روزنامه نگار مستقل و خبرنگار وب سایت‌های خبری کشمیروالا و کوه مرکب، در ۱۳ اکتبر توسط پلیس بازجویی شد. او در ارتباط با ویدئویی که در توییترش منتشر کرده بود مورد بازجویی قرار گرفت. روزنامه نگاران در کشمیر در شرایط وحشتناکی به کار خود ادامه می دهند.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت