EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتراض صدها روزنامه‌نگار به لایحه نظارتی بی‌رحمانه علیه رسانه‌ها در پاکستان
چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

صدها روزنامه‌نگار طی دو روز، مقابل انجمن ملی مطبوعات پاکستان تجمع کرده و خواستار لغو لایحه جنجالی دولت پاکستان در رابطه با وضع قانون جدید رسانه‌­ای شدند.

فدراسیون بین­‌المللی روزنامه­‌نگاران (IFJ) و اتحادیه فدرال روزنامه‌­نگاران پاکستان(PFUJ) اعلام کردند دولت باید به اعتراضات رسانه­‌ها توجه کند و یک روند شفاف و مسئولانه برای بازبینی در چارچوب بی­‌رحمانه مقررات موجود نظارتی بر رسانه­‌های ایجاد کند.

این لایحه اختیار کنترل مستقیم بر تمامی رسانه­‌های چاپی، دیجیتال و چند رسانه‌­ای پاکستان را به نهادی دولتی واگذار می­‌کند.

در صورت تصویب این لایحه در پارلمان، قدرت اعطا، لغو یا تمدید مجوز برای همه رسانه­‌های پاکستان، به صورت متمرکز به نهادی اعطا می­‌شود که اکثر اعضای آن منصوب دولت هستند.

در ماه ژوئن در نشست مشترک سازمان­های رسان‌ه­ای نماینده پاکستان از جمله جامعه روزنامه‌­های پاکستان (APNS) و اتحادیه روزنامه­‌نگاران پاکستانی (PFUJ) ضمن مخالفت با این لایحه اعلام کردند هرگونه بازنگری یا مقررات رسانه‌­ای جدید، باید امنیت شغلی و پرداخت منظم دستمزد روزنامه­‌نگاران شاغل را تضمین کند.

فدراسیون بین‌­المللی روزنامه‌­نگاری ضمن حمایت از جامعه رسانه‌­ای مستقل در پاکستان خواهان اصلاح قانون جدید کنترل دولتی با مشارکت و مشورت همه رسانه­‌های پاکستان شد.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید






کارت

کارت