EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیانیه مرکز خبرنگاران افغانستان:
ابراز نگرانی نسبت به برخورد رییس جمهور افغانستان با خبرنگاران
چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

مرکز خبرنگاران افغانستان، برخورد رئیس جمهور با خبرنگاران رسانه های داخلی در نشست خبری امروز را غیر قابل قبول و به شدت نگران کننده می داند.

محمد اشرف غنی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد پیرامون سفر دوره ای اخیر خود به کشورهای استرالیا، اندونیزیا و سنگاپور، صحبت کرد.

وی که بعد از ماه ها در یک نشست خبری حضور یافته بود، بعد از یک سخنرانی طولانی حاضر شد به پرسش های خبرنگاران جواب دهد.

رئیس جمهور اما برخلاف قانون حق دسترسی به اطلاعات که خودش توشیح کرده است و آن را از جمله افتخارات کاری اش می داند، اجازه نداد خبرنگار طلوع نیوز سؤالی خارج از برنامه سفر دوره ای او مطرح کند.

وی برخوردی مشابه با خبرنگار تلویزیون آریانا نیوز داشت اما با وصف آن به سؤال خبرنگار تلویزیون الجزیره قطر که به برنامه سفر وی ربطی نداشت، جواب داد.

مرکز خبرنگاران افغانستان، این برخورد رئیس جمهور با خبرنگاران رسانه های داخلی را توهین آمیز، غیر قابل قبول و به شدت نگران کننده می داند و ازایشان به عنوان شخص اول کشور می خواهد به قانون حق دسترسی به اطلاعات که خودش توشیح کرده است احترام بگذارد و حق آزادی بیان را محدود نکند.

بدیهی است که ادامه این گونه رفتارها به جایگاه ایشان به عنوان شخصی که همواره بر تعهد خود به حمایت از رسانه های آزاد و حق آزادی بیان تاکید کرده است، آسیب جدی می رساند و مایه ناخرسندی بیشتر جامعه رسانه ای کشور خواهد شد.






کارت

کارت