EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هشدار رسانه‌های کامبوج نسبت به رویکرد ترامپی دولت این کشور در برخورد با رسانه‌ها
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) و عضو  وابسته به آن انجمن  حفاظت از روزنامه نگاران کامبوج  (CAPJ) به شدت نسبت به  تهدید صورت گرفته از سوی کابینه کامبوج علیه رسانه ها انتقاد کردند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار پس گرفتن بیانیه منتشر شده دولت کامبوج  شده است.

در روز شنبه، ۲۵ فوریه Phay Siphan سخنگوی کابینه کامبوج در یک پست به فیس بوک، اقدام به تهدید رسانه‌هایی نمود که از دید وی درصدد تهدید صلح و ثبات کشور هستند. در این متن همچنین به طور خاص به صدای آمریکا و رادیو آسیای آزاد اشاره شده و از تمامی آنان بعنوان «جاسوسان خارجی» یاد شده آنان را به تعطیلی یا خودسانسوری فراخوانده است.

در ادامه این بیانیه و با اشاره به ریکرد رییس جمهور ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ در جهت ممنوع کردن ورود بزرگترین رسانه‌های آمریکا به کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید نوشته است:«”اعلام ممنوعیت دونالد ترامپ برای ورود غول های رسانه ای بین المللی … دارای یک پیام روشن است و آن اینکه رئیس جمهور ترامپ خبرهای منتشر شده در این رسانه‌ها را مطابق واقعیت در آمریکا نمی‌بیند.»

پس از این بیانیه، در یک مصاحبه تلفنی با رسانه «پنوم پن پست» Siphan تصریح کرد که هر رسانه ای که با هشدارها توجه نکند آنها را “بسیار ساده تعطیل می‌کند و یا اخراج خواهد کرد.»

متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید.






کارت

کارت