EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


لت وکوب خبرنگاران و توجیه عملکرد مظنونین توسط والی بغلان خلاف قوانین نافذه کشور است
پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نجیب محسنی مدیر مسوول رادیو چونغر و راز محمد راز گزارشگر خبرگزاری پژواک امروز هنگام برگشت از وظیفه به سوی منزل از سوی پولیس در چهار راه عمومی، چوک پلخمری مورد لت و کوب و هتک حرمت پولیس امن عامه قرار گرفتند، که نشانه های لت و کوب به سر و صورت آقای محسنی هویدا است.

پولیس بغلان دو تن از مظنونین رویداد را دستگیر نمودند که در جریان بازپرس به دستور والی صاحب بغلان به ولایت انتقال داده شدند و خبرنگاران نیز به دفتر والی بغلان خواسته شدند بالای شان فشار وارد شد تا از پیگرد این رویداد انصراف کنند.

این نشست آنها به دلیل توجیه عملکرد مظنونین و قوماندان شان و هم عدم استرداد یک سیت تلفون آیفون و کارت های نجیب الله محسنی از جانب مظنونین، به نتیجه نرسیده و قرار بر این شد تا این نشست فردا ساعت 9 دوباره در دفتر والی بغلان صورت گیرد.


رهبری انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان از رهبری کمیته مشترک حکومت و رسانه ها میخواهد تا والی ولایت بغلان را از فشار بالای خبرنگاران و توجیه عملکرد مظنونین رویداد منصرف سازد، تا قضیه از مجرای قانونی آن تعقیب و متخلفین مطابق به قانون نافذه کشور مورد پیگرد قرار گیرند.

گفتنیست که در این اواخر این اولین رویداد خشونت علیه خبرنگاران در بغلان نمی باشد، بلکه دو رویداد دیگر نیز در این ولایت رخ داده است.

در ۲۸ حمل نوید صمدی گزارش‌گر تلویزیون محلی تنویر هنگام تهیه گزارش از بیمارستان کرونا (کووید) مورد لت و کوب پولیس قرار گرفته و آنچه در کمره او بود حذف کردند.


فردای آن روز ۲۹ حمل ساعت ۱۰ پیش از چاشت حارث سیار رییس تلویزیون محلی تنویر نیز هنگامی که می خواست گزارش‌گران خود را به ساحه خبری برساند مورد توهین و تحقیر و لت و کوب قرار گرفت که هنوز هم در قفسه سینه و کلیه/گرده های خویش درد احساس می‌کند.






کارت

کارت