EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کنفرانس قطر؛‌ بررسی چالش‌های رسانه‌های اجتماعی برای آزادی بیان و روزنامه‌نگاران
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸

رهبران فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران طی یک کنفرانس بین‌المللی در قطر به بررسی چالش‌های رسانه‌های اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر آزادی بیان روزنامه‌نگاران پرداختند.
طی این کنفرانس که روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه برگزار شد حاضران با محوریت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، چالش‌ها و راهکارهای رسانه‌های اجتماعی برای ارتقای آزادی و حمایت از فعالان را به بحث و سخنرانی گذاشتند.
در این کنفرانس بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از جمله روزنامه‌نگاران و رهبران اتحادیه‌های صنفی آن‌ها، نمایندگان اندیشکده‌ها، فعالان حقوق بشر، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی گرد هم آمدند.
شمار بسیاری از سخنرانان و شرکت‌کنندگان خواستار پایان دادن به جرم‌انگاری انتشار اخبار جعلی و افترا به عنوان ابزاری برای محدودسازی آزادی بیان شدند.
از جمله موضوع‌های دیگر مورد بحث قوانین و تعاریف مربوط به تروریسم و تهدیدهای آن برای آزادی بیان بود.
لزوم تقویت قوانین حفظ حریم خصوصی و ترغیب روزنامه‌نگاران به تقویت امنیت دیجیتالی خود و استفاده از رمزگذاری و ابزارهایی برای محافظت از پیام‌رسانی و منابع آن‌ها نیز بخشی دیگر از موضوعات این کنفرانس بود.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) اهمیت اجرای استانداردهای روزنامه‌نگاری جهانی، از جمله منشور اخلاقی جهانی این فدراسیون، برای روزنامه‌نگاران را برجسته کرد.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت