EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل مجری رادیو سمون در ولایت هلمند افغانستان
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

حیات الله ساحل مدیر مسوول رادیو سمون در ولایت هلمند میگوید که آقای سفر محمد اتل شام دیروز چهار شنبه از منزلش به منظور رفتن مهمانی به منزل دوستش بیرون شده و امروز پنجشنبه جسدش در ساحه سافیا شهر لشگرگاه مرکز ولایت هلمند پیدا شده است.

منابع در کمیته بررسی قضایای خبرنگاران و رسانه ها در وزارت امور داخله میگویند که نتیجه تحقیقات اولیه پولیس نشان میدهد که این قتل به کار رسانه ای آقای اتل ربطی ندارد، مگر تلاش ها برای دستگیری عاملین این قتل جریان دارد.

 

سفر محمد اتل که حدود ۲۷ سال عمر داشت، باشنده اصلی ولسوالی مارجه ولایت هلمند و محصل سال اخیر رشته زبان و ادبیات پشتو در پوهنتون هلمند بود که از حدود یکنیم سال قبل در ابتداء ضمن پیشبرد کار تخنیک و ثبت برنامه های رادیو سمون مسوولیت گردانندگی برنامه صبح گاهی تعلیمی (پرسش و پاسخ) را بعهده داشت، در این اواخر به دلیل مصروفیت درسهای پوهنتون برنامه تعلیمی را ترک نموده در کنار کار تخنیک، مسوولیت گرانندگی برنامه موسیقی را از ساعت ۹ – ۱۰ صبح بعهده داشت و تا ساعت ۱۲ در آن رادیو ایفای وظیفه مینمود و پس از آن به پوهنتون میرفت.

این اولین حادثه‌ قتل در سال ۲۰۲۰ میلادی است. سال گذشته‌ی میلادی ۱۰ خبرنگار و کارمند رسانه در افغانستان جان‌های شان را از دست داده بودند که هرچند کاهش ۵۰ درصدی قتل را نسبت به سال گذشته نشان می‌ داد، اما خونبارترین سال برای خبرنگاران بود.






کارت

کارت