EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت روزنامه‌نگاران تلویزیون فلسطین از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸

نیروهای امنیتی اسرائیل دو روزنامه‌نگار تلویزیون فلسطین را در اورشلیم بازداشت کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، و عضو وابسته آن سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی (PJS)، سرکوب مداوم رسانه‌های فلسطینی را به شدت محکوم می‌کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در همین زمینه گفت: «اسرائیل باید به حقوق بین‌المللی به رسمیت شناخته‌شده روزنامه‌نگاران فلسطینی برای کار در بیت‌المقدس شرقی احترام بگذارد، بدون این‌که در معرض دستگیری، ترس و ارعاب قرار بگیرند.»

او افزود: «جامعه بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حمایت از همکاران ما در فلسطین متحدند. مقام‌ها باید روزنامه‌نگاران را آزاد کرده و به آن‌ها اجازه دهند آزادانه کار کنند.»

بامداد روز جمعه ۱۵ آذرماه، نیروهای امنیتی اسرائیل یک کارمند تلویزیونی فلسطینی را در حین فیلمبرداری از پخش مستقیم «صبح بخیر بیت‌المقدس» در کوه زیتون دستگیر کردند.

از جمله دیگر بازداشت‌شدگان، تهیه‌کننده و فیلمبردار برنامه بودند. تجهیزات آن‌ها نیز توقیف شد.

به گفته محمد برهوتی، مدیر کل اخبار تلویزیون فلسطین، این روزنامه‌نگاران پس از چهار ساعت بازداشت آزاد شدند.

هم‌زمان، کریستین ریناوی، خبرنگار تلویزیون فلسطین، و علی یاسین، فیلمبردار، نیز در نزدیکی دروازه دمشق دستگیر شدند. هنوز مشخص نیست که آیا آن‌ها آزاد شده اند یا خیر.

این دستگیری‌ها با توجه به تصمیم پیشین مقام‌های اسرائیلی مبنی بر بستن چندین سازمان رسانه‌ای فلسطینی در بیت المقدس صورت گرفته است که بودجه آن‌ها از سوی فلسطین تأمین می‌شود.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت