EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


جراحت تعدادی از کارمندان رسانه‌های دولتی و یک تصویر بردار رسانه آزاد در حمله امروز کابل
پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

در انفجار موتر مملو از مواد منفجر ، در ساحه مکروریان، حوزه نهم شهر کابل ۶ کارمند مرتبط به رسانه‌های چاپی دولتی و مطابع آزادی زخمی شدند.
ضیا بومیا رییس مطابع آزادی در صحبت با انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان گفت؛ در انفجار صبح امروز مدیر مسوول روزنامه انیس و چهار تن از کارمندان مطبع آزادی به گونه‌ ای سطحی جراحت برداشتند.
سید اصغر اشراق مدیر مسوول روزنامه راه مدنیت می‌گوید؛ در این انفجار امان صداقت تصویر بردار این روزنامه نیز مجروح شده است و در شفاخانه تحت تداوی قرار دارد.
سخنگوی وزارت داخله‌ افغانستان در اولین لحظات به رسانه ها گفت حوالی ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه امروز پنج شنبه ۱۴ سنبله، یک موتر نوع تونس مملو از مواد منفجره در مربوطات حوزه‌ی نهم امنیتی پولیس شهر کابل در ساحه‌ سرک عمومی مکروریان اول نزدیک چهاراهی عبدالحق منفجر شده است.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و ادعا کرده است که کاروان نیروهای خارجی را هدف قرار داده اند.
انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان از افزایش خشونت و تلفات خبرنگاران و کارمندان رسانه ای اظهار نگرانی نموده از حکومت میخواهد تا در قسمت امنیت جانی این قشر اقدامات و راه کاری جدیدی رویدست بگیرد.






کارت

کارت