EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از ترکیه برای پایان دادن به تهدید قضائی روزنامه‌نگاران
شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، همراه با تعدادی از فعالان و سازمان‌های حقوق بشری و آزادی بیان، تهدید قضایی علیه روزنامه‌نگاران ترکیه را محکوم کرد. این درخواست با امضای بیانیه‌ای مشترک و درباره وضعیت سه روزنامه‌نگار به نام ارول اوندرگلو، شبنم کرور فنچاچی، و احمد نسین صورت گرفته است.

در این بیانیه مشترک،‌ تعدادی از سازمان‌های فعال در حوزه گسترش آزادی بیان رویه‌های طولانی و تهدیدکننده قضایی علیه این روزنامه‌نگاران را محکوم کرده‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که خواستار تبرئه کامل این روزنامه‌نگاران در دادگاه روز ۱۵ آوریل هستند.

ارول اوندرگلو نماینده خبرنگاران بدون مرز، شبنم کرور فنچانچی رییس بنیاد دفاع از حقوق بشر ترکیه و احمد نسین روزنامه‌نگار هستند. اتهامات این روزنامه‌نگاران تبلیغ برای سازمان تروریستی، انگیزه برای انجام جرم، و حمایت از مجرمین است.

این بیانیه، همچنین ضمن محکومیت بازداشت و تعقیب روزنامه‌نگاران در ترکیه، آن را تلاش اقتدارگرایانه برای ساکت کردن صداهای معترض و جلوگیری از وظایف حرفه‌ای روزنامه‌نگاران مستقل می‌داند.

این بیانیه مشترک توسط تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران (EFJ) امضا شده است.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت