EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دو کارمند رادیو محلی همصدا در تالقان افغانستان به قتل رسیدند
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

پیش از شام روز سه شنبه ۱۶ دلو سال روان، افراد مسلح وارد ساختمان رادیو محلی همصدا در شهر تالقان مرکز ولایت تخار شده و دو کارمند این رادیو را تیر باران کردند.

مسوولین در وزارت امور داخله می‌گویند که دو کارمند این رادیو که مسوولیت نشر و پخش برنامه‌های رادیو را بعهده داشتند، از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شده اند.

مسوولین میگویند تحقیقات بشدت جریان دارد مگر عاملان هنوز شناسایی نشده اند.

همچنان سیمین حسینى مسوول رادیوی محلی همصدا در ولایت تخار با تایید حمله، این رویداد به می‌گوید که افراد مسلح ناشناس وارد ساختمان رادیو شده، دو کارمند آنرا تیرباران کرده اند.

خانم حسینی میگوید این دو کارمند بنام های شفیق آریا گزارشگر رادیو و رحیم الله گرداننده برنامه های اجتماعی بودند.

وی دشمنان صلح و آزادی بیان را عامل این رویداد دانسته وانمود ساخته ‌‌میگوید که در گذشته هیچ نوع تهدیدی از هیچ جناح و یا فردی دریافت نکرده اند.

دبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان دست داشتن افراد مربوط به این گروه را در این رویداد رد نموده و گفته است که هر گاه اینها با رسانه ای مشکل داشته باشند، مشکل را با رسانه شریک میسازند.

حجت الله مجددی معاون انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان در نخستین لحظات رویداد با مسوولین امنیتی تماس گرفته و خواستار پیگیری جدی این قضیه شده است.

رهبری انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان و فدراسیون جهانی خبرنگاران ، ضمن نکوهش شدید این رویداد، از مسوولین امنیتی میخواند تا عاملین آنرا شناسایی و به پنجه قانون بسپارند.

یکی از مسوولین پولیس گفته است که تحقیقات ابتدایی نشان میدهد که این قضیه جنایی بوده و تلاش صورت میگیرد تا عاملین آن بزودی دستگیر گردند.






کارت

کارت