EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیش از دو هزار روزنامه نگار در پاکستان بیکار شدند
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷

گروه روزنامه‌های «جنگ» بزرگترین موسسه مطبوعاتی پاکستان، با توقف انتشار پنج روزنامه در شهرهای مختلف باعث بیکاری صدها روزنامه‌نگار و کارکنان رسانه‌ای شاغل در این روزنامه‌ها از روز ١۶ دسامبر ۲٠١۸ شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان(PFUJ) نسبت به توقف انتشار روزنامه‌ها اعتراض کرده و از این موسسه مطبوعاتی می‌خواهند که در تصمیم خود بازنگری نموده و هرچه سریعتر کارکنان را مجددا به کار بازگرداند.

اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان همچنین از تعطیلی چهار دفتر روزنامه اردو اکسپرس(Urdu daily Express) در شهرهای مختلف و تعطیلی ماهنامه گروه هرالد(Herald Group) خبر داده که در مجموع تعداد روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای که شغل‌شان را از دست داده‌اند را به حدود ۲۵۰۰ نفر می‌رساند.

IFJ در بیانیه‌ای نسبت به این اتفاقات اظهار تاسف کرده و نوشته است: “ما به شدت نگران تصمیمی که منجر به توقف انتشار چندین روزنامه‌ توسط گروه مطبوعاتی «جنگ» و دیگر موسسات مطبوعاتی در پاکستان شده، هستیم. بسته شدن و اخراج صدها روزنامه‌نگار و کارکنان رسانه‌ای یک عمل غیرقابل قبول است.”

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکید کرده است: “این تصمیم باید پس از طرح و رسیدگی و مشاوره با ذینفعان از جمله اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران گرفته می‌شد. چنین تصمیم ناگهانی یک موسسه مطبوعاتی بزرگ بدون اعلام چگونگی پرداخت پاداش و یا برنامه بازنشستگی روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای غیرقابل قبول و ناقض حقوق کارگران است.‌”

IFJ از این موسسه مطبوعاتی می‌خواهد تا در تصمیم خود تجدید نظر کرده و برای جبران زیان های وارده به کارکنان رسانه اطمینان دهد.

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت