EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


جان باختن ۲ خبرنگار و جراحت ۶ خبرنگار در نتیجه دو حمله پیهم در ولایت کابل
پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

در دو حمله پیهم عصر روز چهار شنبه مورخ ۱۴ سنبله در حوزه ششم کابل بر علاوه ده‌ها غیر نظامی دو خبرنگار جان باخته و شش تن دیگر مجروح گردیده‌اند.


صمیم فرامرز در حال ارسال گزارش از حادثه دیروز که در جریان همین گزارش جان باخت.
صمیم فرامرز در حال ارسال گزارش از حادثه دیروز که در جریان همین گزارش جان باخت.

جان باخته‌گان این رویداد «صمیم فرامرز» خبرنگار و «رامز احمدی» تصویر بردار تلویزیون طلوع و در میان مجروحین رویداد «امان الله فرهنگ» خبرنگار تلویزیون یک، خالد نیکزاد، سیر و حسین راستی منش خبرنگاران تلویزیون خورشید و «داکتر شعیب» تصویر بردار اسوشیتد پرس و جمشید احمدی خبرنگار تلویزیون میوند میباشند.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان ضمن ابراز تسلیت برای خانواده‌های جان باختگان و استدعای شفای عاجل برای مجروحین، اقدامات برای تامین امنیت خبرنگاران را در شرایط کنونی کافی ندانسته خواستار توجه بیشتر مقامات امنیتی و صاحبان رسانه میباشد.

انجمن همچنان از خبرنگاران میخواهد حین پوشش رویدادهای امنیتی با درنظرداشت تجربه‌ای که در چند حوادث اخیر رخ داده است از نهایت احتیاط کار گیرند تا بیشتر از این ما شاهد جان باختن همسلکان خود نباشیم.

رامز احمدی تصویر بردار تلویزیون طلوع
رامز احمدی تصویر بردار تلویزیون طلوع

در حدود پنج ماه اخیر ما شاهد جان باختن ۱۳ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در افغانستان بوده‌ایم که این بهای سنگینی است که رسانه‌های نوپای افغانستان آنرا متقبل میگردند.






کارت

کارت