EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


امیرحسین میراسماعیلی به ۱۰ سال زندان محکوم شد
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

حسین احمدی نیاز، وکیل مدافع امیرحسین میراسماعیلی، روزنامه نگار از محکومیت موکلش به ۱۰ حبس خبر داد.

به گزارش ایسنا، آقای احمدی نیاز درباره حکم موکلش گفت: موکلم طنزپردازی است که بابت مطالب طنز و نقادانه‌ای که دارد، به ۱۰ سال حبس تعزیری، دو سال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و جزای نقدی محکوم شده است.

وکیل این روزنامه نگار با انتقاد از این حکم گفت: رای پرونده دیشب به من ابلاغ شده و بنده در مهلت قانونی ۲۰ روزه به رای اعتراض خواهم کرد. به نظرم دو سال ممنوعیت یا محرومیت از فعالیت در فضای مجازی بیشتر سلب آزادی یک فرد و نقض حقوق وی محسوب می شود.

وی افزوده: به پرونده موکلم در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت  تهران رسیدگی شده و ۴ اتهام اعم از توهین به مقامات و مامورین و مسئولین دولتی و قضایی حسب انجام وظیفه، توهین به مقدسات و ائمه طاهرین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی به موکلم نسبت داده شده است.

به گزارش ایسنا، در رای صادره برای میراسماعیلی آمده است که او «به تحمل 6 سال حبس تعزیری بابت توهین به مقدسات اسلام و ائمه طاهرین (ع) و به تحمل 8 ماه حبس تعزیری بابت توهین به مقامات و مامورین و مسئولین دولتی به سبب انجام وظیفه و به تحمل 14 ماه حبس تعزیری و پرداخت 6 میلیون ریال جزای نقدی بابت انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی و به تحمل سه سال حبس تعزیری بابت بزه نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی صادر و اعلام می‌شود که مجازات اشد در مورد متهم به اجرا گذاشته می‌شود و مدت حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی است. ضمنا در راستای اعمال مجازات تکمیلی و با استناد به ماده 23 قانون مجازات اسلامی متهم از هرگونه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از قبیل تلگرام، اینستاگرام و موارد مشابه و انتشار مطالب مورد حکم که تماما جرم بوده به مدت دو سال ممنوع است و نیز به مدت دو سال ممنوع‌الخروج از کشور جمهوری اسلامی است.»






کارت

کارت