EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در خصوص قطع اینترنت
پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در بیانیه‌ای، اینترنت آزاد، باکیفیت و همگانی را «حق عمومی» دانست و تاکید کرد که این حق نباید با عناوین مختلف یا به شکل گزینشی در اختیار گروه‌های خاص قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است که قطع‌کننده‌های مکرر اینترنتی و محدودیت‌های تأثیرگذار، علاوه بر آسیب‌ها در رسانه‌های کسب‌وکارها و پیام‌های تأثیرگذار، تأثیرات جدی بر فعالیت‌ها و وضعیت اقتصادی بنگاه‌های رسانه‌ای است.

این تشکل صنفی همچنین سیاست «اینترنت‌های خاص» را مورد انتقاد قرار می‌دهد و آن را عامل تشدید نابرابری اجتماعی و ایجاد مشکلات جدید دانسته است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از دولت درخواست اینترنت آزاد و برابر با عادلانه در اختیار همه شهروندان، به‌ویژه خبرنگاران و رسانه‌ها، قرار دادن و دسترسی به حق عمومی به اطلاعات مشخص شده است.






کارت

کارت