EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


علی مصلحی به دلیل فشارهای امنیتی دچار سکته شد
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

علی مصلحی، روزنامه‌نگار محلی ساکن کاشان که چندی پیش از برای تحمل دوران محکومیت حبس خود به دادسرا احضار شده بود، به دلیل فشار روانی ناشی از این حکم و نهادهای امنیتی و نیز توقیف منزل مسکونی توسط قوه قضاییه دچار سکته مغزی شد.

بر اساس گزارش‌ها آقای مصلحی که به دلیل پلمپ منزل مسکونی خود امکان دسترسی به مدارک شناسایی برای اعتراض به رای دادگاه را نداشت روز چهارشنبه نهم خردادماه به دلیل سکته مغزی در بیمارستان کارگرنژاد شهرستان کاشان بستری شد.

به گفته برخی نزدیکان این روزنامه‌نگار علت سکته برخوردهای فراقانونی در پرونده وی عنوان شده است.

روز یکشنبه ۶ خردادماه سعید غلامیان وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود نوشته که شعبه ۱۰۸ کیفری ۲ کاشان، علی مصلحی را به اتهام «توهین به مقدسات» به سه سال و یک ماه حبس و بابت اتهام «نشر اکاذیب رایانه‌ای» به یک سال و سه ماه زندان محکوم کرده که اشد مجازات موکلش یعنی سه سال و یک ماه حبس قابل اجراست.

به گفته آقای غلامیان علی مصلحی باید تا سوم خردادماه خود را به دادسرا معرفی می‌کرد.

علیمصلحی که ساکن شهرستان کاشان است و در رسانه‌های محلی این شهر فعالیت می‌کند، به دلیل فعالیت‌های خود روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ در منزل شخصی‌اش بازداشت شد و پس از هفتاد روز با قید وثیقه از زندان کاشان آزاد شد.

این روزنامه‌نگار تاکنون چندین بار از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده که در آخرین مورد، با وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شده است.






کارت

کارت