EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل یک روزنامه‌نگار دیگر در پنجاب پاکستان
یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳

مهار اشفق سیال، روزنامه‌نگار ارشد پاکستانی، در حین سفر به پنجاب به ضرب گلوله مهاجمین ناشناس کشته شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) قتل سیال را به شدت محکوم کرده و خواستار انجام تحقیقات کامل در این باره شدند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این باره گفت: «روزنامه‌نگاران در پاکستان تحت تهدید دائمی هستند و قتل غم‌انگیز مهار اشفق سیال باید مورد تحقیق کامل و شفاف قرار گیرد. دولت پاکستان باید وظیفه خود را در حفاظت از روزنامه‌نگاران انجام دهد، تعهدات قانونی و بین‌المللی خود در قبال آزادی مطبوعات را محترم شمارد و اطمینان حاصل کند که مسئولان این جنایت بدون مجازات باقی نمی مانند.»

جی‌ام جمالی رئیس اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان و رعنا محمد عظیم دبیر کل این اتحادیه در واکنش به این حادثه اعلام کردند: «دولت استان پنجاب و بازرس کل پلیس پنجاب باید فوراً قاتلان را دستگیر کنند و از خانواده روزنامه‌نگار کشته‌شده دلجویی کنند.»

مهار اشفق سیال، روزنامه‌نگار روزنامه دیلی خبرین، در پانزدهم می در حالی که در جنوب پنجاب با موتور سیکلت به همراه برادرش سفر می‌کرد، هدف گلوله مهاجمین قرار گرفت و کشته شد. برادر سیال می گوید که مهاجمان پس از شلیک چندین گلوله به هوا، از صحنه گریختند.

پلیس گزارش اولیه را  با شکایت برادر سیال ثبت کرده و می‌گوید تحقیقات را درباره این قتل، آغاز کرده‌ است. مریم نواز شریف، وزیر ارشد پنجاب، دستورات صریحی برای تحقیق کامل در مورد این حادثه صادر کرده است. انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست.

سیال، چهارمین روزنامه‌نگار پاکستانی است که در سال ۲۰۲۴ کشته شده است.






کارت

کارت