EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تبرئه مریم شکرانی در دادگاه تجدید نظر
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

مریم شکرانی، روزنامه‌نگار حوزه اقتصاد در روزنامه شرق که به دلیل انتشار یک توییت از سوی دادگاه به پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود، در دادگاه تجدید نظر تبرئه شد.

بر اساس این خبر روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه رضا شفاخواه وکیل دادگستری  در صفحه شخصی خود نوشت: « خوشبختانه شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم مجازات صادره از سوی شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری۲تهران علیه موکل روزنامه‌نگار سرکار خانم مریم شکرانی را نقض و از همه اتهامات انتسابی تبرئه کرد».

به نوشته آقای شفاخواه این پرونده به دلیل اطلاع رسانی درخصوص توییت این روزنامه‌نگار در خصوص مرگ آرمیتا گراوند تشکیل شده بود.

آرمیتا گراوند نوجوان ۱۶ ساله تهرانی بود که در حادثه مترو در درگیری با ماموران بخاطر نداشتن حجاب اجباری به کما رفت و بعد از مدتی جان خود را از دست داد.

مریم شکرانی پیش از این نیز در دی ماه سال گذشته و در جریان اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی به اتهام  «تبلیغ علیه نظام» به دادسرا احضار و با قید وثیقه آزاد شده بود.

وی روزنامه‌نگار حوزه اقتصاد روزنامه شرق است که سابقه فعالیت در روزنامه شهروند و برخی پایگاه‌های خبری را در کارنامه خود دارد.

 






کارت

کارت